The Sense of an Ending - 2

De dagelijkse omgang gaf me het trotse gevoel alles te weten van make-up, kleedgedrag, damesscheermesjes en het geheim en de gevolgen van de vrouwelijke maandstonden. Ik merkte dat ik jaloers was op die regelmatige herinnering aan iets wat zo volmaakt vrouwelijk en bepalend was, zo sterk verbonden met de grote cyclus van de natuur. Het kan zijn dat ik het net zo armzalig formuleerde als hier toen ik het gevoel probeerde uit te leggen.
'Je romantiseert gewoon iets wat je zelf niet hebt. Het enige nut is dat je weet dat je niet zwanger bent.'
Gezien onze relatie vond ik dat een tikje onbeschaamd.

- Uit: Alsof alles voorbij is (The Sense of an Ending) van Julian Barnes

Reacties

  1. blijkbaar lezen velen dit boek voor een tweede, derde keer...
    http://www.bladzijde26.nl/2017/10/review-alsof-het-voorbij-is-julian-barnes/

    ga ik ook eens doen...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten