Afscheid


Een blog vol gedichten en woorden. Stuk voor stuk warme en herkenbare teksten die me elk op hun eigen  eigen manier raken.

En dan plots die leegte. Afscheid nemen van je eigen vader... Hoe doe je dat? Zelfs ik, fervente verzamelaar van troostende en helende woorden, sta als aan de grond genageld. Er is niets dat nu nog past of juist aanvoelt. Uiteraard exact op het moment dat ik dat warme woordendekentje het meest kan gebruiken.

Dus ja... dan gebeurt het allemaal maar even zonder woorden. En dat is ook oké.


'Slaap maar,' zeg ik

tegen een dochter die allang slaapt
en daar wakker van wordt.


Het onweert. Misschien wil ik wel

dat zij bang is, dan kan ik vader zijn.
Maar ik kan niets anders dan samen met haar
niets kunnen.


Zonder woorden zouden ze ook gebeuren.

Maar dan zonder woorden.
Zoals woorden. De dingen gebeuren.


- Herman De Coninck

Reacties

  1. Veel sterkte Jasmien. Het begon inderdaad op te vallen. Twitter was er een stuk minder vrolijk op geworden. Terecht begrijp ik nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel sterkte Jasmien. Het begon inderdaad op te vallen. Twitter was er een stuk minder vrolijk op geworden. Terecht begrijp ik nu.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten