Laat mij gaan


Zie ik u nog weer?
Was dit de laatste keer?
Wij zeggen 'het is voorbij' maar hier liggen we weer.

Ik kom niet los van u
Ik wil niet met en zonder u
Verdwalend tussen lust en liefde
lig ik hier bij u


Ik heb verloren van verlangen
Ik word herboren in de lust
Hier in dit hof van lakens uitgeblust

Laat mij nu maar gaan
Ik ben niet op wie jij wacht
Ik moet verder gaan na deze nacht

Is het zoeken en verlangen
naar wat wij niet konden vinden bij elkaar

Er is een verschil tussen wat je kan en wil
Jij leerde mij om vrij te zijn en al doet het afscheid pijn
Het is een cadeau
Ook al voelt het nu niet zo
De grote liefde laat zich niet misleiden
Dat wisten wij beiden

Is het zoeken en verlangen naar je weet wel wat maar nog niet waar
we vonden het niet en liggen bij elkaar


 - Pieter Embrechts
naar aanleiding van de lancering van zijn dubbelcd vandaag

Reacties

Een reactie posten