Alles blijft stil


Was de nacht maar voorbij
Al die vragen in mij 
Ik vind nergens nog rust 
Elke dag dat gevecht
En de mensen zijn slecht
Ik ben uitgeblust

En valt de nacht
Breekt mijn verweer
Alles doet mij zeer

Kom leg uw warme lijf nu hier bij mij
Kom leg uw warmte hier nu bij mij
Leg al uw zorgen neer, het gaat voorbij
Kom zoek de warmte hier nu bij mij

We liggen hier nu bijeen
maar 'k was nooit zo alleen
dit is niet wat ik wil
Iets in mij breekt
En heel mijn lijf spreekt
Maar alles blijft stil

En valt de nacht
Breekt mijn verweer
Alles doet mij zeer

Kom leg uw warme lijf nu hier bij mij
Kom leg uw warmte hier nu bij mij
Leg al uw zorgen neer, het gaat voorbij
Kom zoek de warmte hier nu bij mij

Wat ons beiden overkwam 
Dreef ons ver uiteen 
en kwam tussen ons te staan 
hier liggen we alleen 

- Pieter Embrechts voor Radio 1

Reacties