De nacht wacht































Kom, verdwijn met mij
de nacht wacht in Amsterdam
of elders,
laten we onze zinnen verzetten
naar vergeten plaatsen,
of elders

En kom, laten we daar proosten,
zodat we
mede klinkers worden
van zij die de woorden even willen
weggooien
naar oneindigheid
of elders

Kom, laat ons tranen weglachen

(Ik zou ze van je wangen willen aaien
en je verborgen zorgen
even in mijn armen willen sluiten,
tot ze stilletjes stikken

want ik heb wel wat liefde over, moet
je weten
zo ook vriendschap, of troost
ik heb zo veel over
voor jou)

Dus kom, kom eens hier
en koester mee,
koester mij, dan kan ik
gerust in slaap vallen en reizen
naar vergetelheid
of elders.

- Emanuelle Gernay

Reacties

  1. Waar vind je telkens opnieuw zulke pareltjes, Jasmien...?
    Mooi...
    Dankjewel

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten