Dat ge mij nooit...






















- Voor Margot -

Dat ge mij nooit als juffrouw
hebt gezien
terwijl ik in uw huis
altijd 'schooltje' kwam spelen
dat ik nu in m'n eentje
bij uw steen op bezoek moet
in plaats van steevast
elke zaterdag met velen

Da ge mijn man nie hebt leren kennen
om dan stiekem achter zijn rug
uw duim op te steken
dat 't laatste wa ge hoorde
mijn tranen was
die 's nachts om uw terugkomst bleven
smeken

Da ge mij nu niet
gaat zien afstuderen
en niet zult lachen
met mijn gekke proffen
dat ik na al 't bloed
zweet en tranen niet
met een stuk taart
in uw zetel zal neerploffen

Da ge daar boven met uw benen zit te zwengelen
en rode wijn drinkt zonder op mij te wachten
da ge met oma rondedansjes doet
zonder een kus op mijn bol
om de pijn te verzachten

Da ge later niet met uw beide grote handen
over mijn bolle babybuik zult kunnen wrijven
en da ge u niet aan de afspraak hebt gehouden
om gewoon simpelweg altijd bij mij te blijven

Da ik niet goed weet hoe het verder moet nu
en of ik boos mag zijn als ge zo vroeg weg gaat
en dat ik niet weet of gij het wel nog hoort dat ik
voor ik ga slapen nog altijd een beetje tegen u praat

- Kamie Delbeke

Reacties